In opdracht van reclamebureau Creanza uit Eindhoven schreef ik de teksten voor het jubileumboek World under Pressure van cilinderspecialist WDH.

Cilinderfabrikant WDH uit Eersel vierde eind 2013 zijn twintigjarig jubileum. Een memorabel moment dat niet zomaar voorbij mocht gaan. Daarom wilde WDH zijn relaties verrassen met een luxe ingebonden uitgave. Een uitgave die op geen enkele koffietafel en in geen enkele directieruimte zou mogen misstaan. De uitgave moest gaan over ontwikkelingen in de cilinderbranche, vroeger maar ook in de toekomst. Maar natuurlijk stond ook de geschiedenis van twintig jaar WDH centraal. Voor de productie van de uitgave werd het Eindhovense reclamebureau Creanza ingeschakeld. Creanza vroeg Ronald Frencken om de teksten te schrijven.

In de uitgave kwamen klanten en leveranciers aan het woord over de vaak intensieve en langdurige samenwerking met WDH. Ook werd met medewerkers gesproken. Interviews werden door Ronald Frencken afgenomen, telefonisch maar waar mogelijk ook face to face. Zo ontstond langzaam maar zeker een compleet beeld van twintig jaar WDH in een ‘World under pressure’. Alle pagina’s in het boek werden uiteindelijk rijk gelardeerd met fraaie fotografie. Uiteindelijk verzorgde Creanza ook het drukwerk.

Ronald Frencken Creanza WDH kaft