Eind december 2022 verscheen alweer de vijfde Enne. Dit is het magazine van mvo-organisatie MTB uit Maastricht. Voor elke uitgave schreef ik een groot deel van de inhoud. Ook verzorgde ik een deel van de productiebegeleiding. In totaal interviewde ik zo’n vijftig betrokkenen: relaties van MTB en de eigen medewerkers. Dat leidde tot bijzondere verhalen van mensen met een missie.

Bij MTB maken ze werk van mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Bovenal zijn ze creatief in het vinden van manieren om ze aan het werk te krijgen én te houden. Onder andere door het aanbieden van leerwerktrajecten. Hiervoor werken ze samen met lokale organisaties en met het bedrijfsleven. Vaak is er echt sprake van win-win tussen werkgever en werknemer. Dat leidt tot waardevolle en duurzame dienstverbanden. Voorwaardelijk hiervoor is opperste voeling met wat in de samenleving leeft en speelt. Laat dat maar aan MTB over.

Enne staat bol van de verhalen van ondernemers en van MTB-medewerkers. Voor mij persoonlijk betekent het interviewen en schrijven een boeiende ontdekkingstocht door een dynamische wereld. Die heb ik de afgelopen jaren goed leren kennen. In deze wereld nemen ondernemers hun verantwoordelijkheid. Zo dragen zij bij aan de kwaliteit van leven van anderen, die op de arbeidsmarkt even een extra zetje nodig hebben. Bij het ontsluiten van deze wereld loopt MTB voorop, geeft richting aan en ontdekt nieuwe paden.

Ik schreef deze mooie verhalen in opdracht van marketingbureau Morres & Company.